Grand Canyon

16. srpen 2015 | 11.47 |

Grand Canyon 01

Přijeli jsme ke Grand Canyonu večer, když zapadalo sluníčko.

Grand Canyon 02

Bylo to kouzelné, ale my jsme se obávali, jestli seženeme místo v kempu.

Za tmy jsme dojeli do Grand Canyon Village, a tam jsme zjistlili, že kempy jsou plně obsazené (což jsme očekávali, protože to bylo psáno ve všech průvodcíxh), a že nejbližší volný kemp je mimo park, v Tusayanu. Tam, na štěstí, bylo volno.

Grand Canyon 03

Druhý den ráno jsme se vrátili do Grand Canyon Village, navštívili informační centrum, a podívali tam se na moic pěkný film o Grand Canyonu.

Grand Canyon 04

Kaňon, který tok řeky Colorado modeloval milióny let, je téměř 446 kilometrů dlouhý, se šířkou od 500 metrů do 29 kilometrů. Největší hloubka je okolo 1 600 metrů. Řeka Colorado a její přítoky se téměř dva milióny let zařezávají vrstvu po vrstvě sedimentycoloradské plošiny.

Grand Canyon 05

U Grand Canyon Village je vyhlídka do kaňonu.

Grand Canyon 06

Je tady ale obrovské záchytné parkoviště a vyjíždějí odsud shuttle busy. My jsme nejprve popojeli modrou linií a potom jsme se vydali na vycházku podél kaňonu podél červené linie.

Grand Canyon 07

Tady začíná jedna z tras na dno kaňonu. 1 míle dolů, ale potom 1 míle NAHORU (1500 výškových metrů). Netroufali jsme si zvládnout tůru za 1 den. Pokud bychom chtěli dole v kaňonu přespat v kempu, museli bychom si to objednat dlouho dopředu.

Grand Canyon 08

Na tomto obrázku je vidět střední část sestupové trasy.

Grand Canyon 09

Okolo hrany kaňonu je řada vycházkových tras, vyhlídek a informačních tabulí. Ze závratné  výšky se tají dech a to většinou vidíme pouze část, která se dále lomí do další hloubky.

Grand Canyon 10

Tady probleskuje řaka Coiorado. Pořádají se tam i výlety na raftech.

Lze koupit  let vrtulníkem nad kaňonem . V Tusayanu je velice krásný 3D film o Grand Canyonu.

Grand Canyon 11

Šlapali jsme podél hrany kaňonu, navštěvovali různé vyhlídky, studovali informační cedule.

Grand Canyon 12

Když už jsme byli unavení, tak nás červený a modrý shuttle bus dovezl zpátky do Grand Canyon Village.

Grand Canyon 13

Neviděli jsme tu skleněnou lávku, na které se pořádají vycházky nad Grand Canyon. Park je obrovský. Viděli jse hlavní, nejturističtější část na jižní straně kaňonu.

Zpět na hlavní stranu blogu