Glen Affric

26. říjen 2014 | 14.20 |
›

glen affric 01

Jen pár kilometrů od tajemstvím opředeného jezera Loch Ness, atrakcemi přesycené turistické tepny Skotska, se táhne široké údolí zvané Glen Affric. Jeho název pochází ze skotské keltštiny a s Afrikou nemá nic společného. Toto místo, na rozdíl od většiny Skotska, jako by chtělo zvrátit ten melancholický dojem z bezlesé skotské krajiny.

glen affric 02

Staleté borovice a bohaté vřesy a vřesovce se zrcadlí v jiskřivé hladině, mezi stromy je vidět jasně zelené porosty kapradin.

glen affric 03

Na skotské poměry velký areál původních přirozených lesů uprostřed hor a jezer činí z Glen Affric výjimečné místo. Majestátní skotské borovice se tu dožívají až čtyř set let. Někteří odborníci se domnívají, že lesy v tomto údolí přetrvávají od konce doby ledové, tedy osm tisíc let.

glen affric 04

Jak už jsem několikrát uvedl, absolvoval jsem tento výlet s cestovní kanceláří Kudrna. Výlet byl s polopenzí, takže jsem se nemusel starat ani o snídaně, ani o večeře. Ráno jsme dostali snídani a vyrazili za dobrodružstvím. Staral jsem se pouze o svačinky na cesty. Odpoledne jsem se už těšil, co nám kuchař Laco připravil na večeři. Skládám hold jeho kuchařským dovednostem. To, co vykouzlil v polní kuchyni, bylo neskutečné. Mě všechno moc chutnalo. Dnes nás požádal, ať posbíráme nějaké houby, že večer bude houbová omáčka - i já jsem našel několik krásných hub :-)

glen affric 05

Jedinou nepříjemností byla hejna muchniček. Jak už jsem psal, nepůsobí na ně náš repelent, zdálo se mi, že nepůsobí ani ochranná síťka, kterou jsem měl na hlavě :-(

glen affric 06

Zpět na hlavní stranu blogu